Anketa

Da li Vam se sviđa novi dizajn stranice?
  Da, dobar je

  Ne, prethodni je bio bolji

  Nisam siguran


Rezultati

ODRŽAN OKRUGLI STOL NA TEMU „STRUKOVNO OBRAZOVANJE I CJELOŽIVOTNO UČENJE U SKLADU S POTREBAMA GOSPODARSTVA“


U okviru 20. Obrtničkog i gospodarskog sajma Koprivničko-križevačke županije u Križevcima, 11. studenoga 2017. godine održan je Okrugli stol na temu „Strukovno obrazovanje i cjeloživotno učenje u skladu s potrebama gospodarstva“. Okrugli stol održao se u organizaciji Obrtničke komore Koprivničko-križevačke županije, HGK Županijske Komore Koprivnica, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Područni ured Križevci, a okupio je ravnatelje srednjih škola, djelatnike centra za nove tehnologije, Siemensa d.d. Zagreb, inovatorskog društva, razvojne agencije te sve ostale prisutne poduzetnike i obrtnike.
Nakon pozdravnog govora gospodina Marija Rajna, gradonačelnika grada Križevaca i gospodina Ratimira Ljubića, zamjenika župana Koprivničko-križevačke županije, uvodno izlaganje održala je gospođa Azra Magdić, stručna suradnica za obrazovanje Obrtničke komore Koprivničko-križevačke županije i gospođa Vesna Kuterovac iz Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Područnog ureda Križevci na zadanu temu. Napomenula je kako je naglasak na obrazovnim mjerama za sve nezaposlene te kako najviše potrebe za radnom snagom nedostaje u prerađivačkoj industriji i u građevini.
Na otvorenoj javnoj raspravi iznosili su se problemi koji su prisutni u strukovnom obrazovanju, prijedlozi njihova rješavanja te primjeri dobre prakse. Gospodin Božo Barać iznio je stajalište Obrtničke komore na zadanu temu. Naglasio je kako se Obrtnička komora zalaže za uvođenje jedinstvenog modela obrazovanja kao prijelaznog rješenja do uvođenja dualnog sustava. Istaknuo je kako nedostaje kvalificirane radne snage na području graditeljstva u metalnoj i drvnoj industriji te u ugostiteljstvu. Dva ključna problema, školovanje po klasičnom modelu obrazovanje te samostalno kreiranje politike upisa učenika od strane škole, nužno je što hitnije rješavati kako bismo pripremili učenike za tržište rada. Pojam cjeloživotnog učenja ne bi se trebao svesti na stjecanje prvog zanimanja u odrasloj dobi, već na usavršavanje i prekvalifikaciju, odnosno usvajanje novih znanja i vještina te ovladavanje novim tehnologijama. Gospodin Darko Jambreković iz tvrtke Radnik d.d. i gospođa Mirjana Šeb-Čižmešija, vlasnica restorana „Klas“, istaknuli su problem radne snage, posebno kvalificirane radne snage te spremnost da doprinesu što kvalitetnijem obrazovanju učenika.
Na kraju rasprave predložili su se zaključci Okruglog stola. Predložilo se da se uvede jedinstveni model obrazovanja kao prijelazno rješenje do uvođenja dualnog sustava po uzoru na Europske zemlje, da se uvede mreža zanimanja u strukovnom obrazovanju, napomenulo se da gospodarski subjekti-Obrtnička komora, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska udruga poslodavaca i sami poslodavci sudjeluju u kreiranju politike upisa i modernizacije programa strukovnog obrazovanja, da poslodavci daju veći doprinos stjecanju vještina i znanja kroz izvođenje praktične nastave i tako osiguraju kvalificiranu radnu snagu te da se cjeloživotno učenje usmjeri na stručno usavršavanje praćenjem novih tehnologija uz sudjelovanje Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, obrazovnih institucija i gospodarskih subjekata.



Objavljeno: 17.11.2017.